2009. április 27., hétfő

Nehéz napok a Mici nevű bolygón

Nehéz napokat élünk mostanság. Mici elbizonytalanodott. Amint már írtam eddig is ragaszkodott a teljes figyelemhez ha itthon volt, de ez mostanra permanenes rettegéssé fajult. Fél mostanában mindentől és mindenkitől. Gyerekektől válogatás nélkül, új helyzetektől, új helyektől. Ismét nehézkessé vát az orvos meglátogatása, vagy egy cipő megvásárlása, bármiféle gyerektársaság pedig teljesen kilőve. Máté ismét mantráz" Nem bánt, nem bánt!", menekül és a kezemen lóg. Játszótérre csak akkor megyünk, ha egyedül lehetünk. A programot szinesíti mostanra az elégedetlenkedő pillantások sokasága. Gyermekeik fülét befogó anyák, és a neveletlenségről előadó nagymamák fűszerezik az előadást és ne is beszéljünk a "majd én megmutatom neki, hogy hogy kell ezt elintézni egy gyerekkel" nénikről. Hiába, Máté kinőtte a "majd kinövi, minen három éves ilyen hisztis" korszakát. Mindenkinek pedig csak nem tarthatok kimerítő gyógypedagógisi előadást. Hát igen, majd túl leszünk ezen is. Olyan Mátéval az élet mint a hullámvasút, most lejtmenet van, de megyünk mi még felfele is. De tudjátok mit? Lehet ám ebből is tanulni és fejlődni. Tanulni, hogy Mátét lássuk minden helyzetben, ne Máté reflexióját másokban. Tanulni önmérsékletet, humorérzéket, alázatot ( a jó értelemben véve). Persze lehet depresszióba dőlni is, és engem megvert az Isten érzésbe temetkezni. Én még most is hiszek abban, hogy van döntésünk.

6 megjegyzés:

Kata írta...

Ez most tényleg egy nehéz időszak, de én is úgy gondolom, hogy lesz ez sokkal jobb is!
Én is olyan vagyok mint Te, hogy próbálom mindennek a jó oldalát nézni! Szerintem így "könnyebb", (és persze jobb is)feldolgozni a feldolgozhatatlant!
Mi is most vagyunk túl a Félixszel egy nehezebb időszakon.
Ezek az utcai és játszótéri beszólások meg.....:(
Múlt héten nekem is volt "szerencsém" egy minősíthetetlenül viselkedő pasihoz! De ez hosszú.
Sok puszi nektek! Kata

Mama írta...

Bebéről írok egy bejegyzést nemsokára. Amúgy remekül van, kivéve a permanens náthát.

Kata írta...

Permanens náthája a Félixnek is van.:(
Már szét aggódom miatta a fejem, mert csak egy orrcsepp használ(valamennyire),és azt csak 2 hétig lehet(ne) folyamatosan használni. Mi pedig már hónapok óta használjuk. A Dokik meg nem mondanak rá semmit!
Neked javasoltak valamit?

Marika nagymama írta...

Azt iszem, minden kisgyerek fejlődése így zajlik: nem egyenletes tempóban, hol egyik, hol másik terület, készség gyorsabban vagy lassabban, csak hát a 'nem különös' gyerekeknél ezt kevésbé figyeljük meg, és nem olyan hangos az gész... Ettől persze nem könnyebb Máténak, sem nektek. Az emberek meg nem tudják, mi is a gondunk (aki látta az Esőembert, az látott már autistát, de fogalmuk nincs arról, mivel küszködik egy ilyen kisgyerek meg a csaláádja); ráadásul manapság nem nagy divat az együttérzés és a szolidaritás... Annyi szépet és jót kapott már Máté, biztosan kimászol ebből a gödörből is --mondani meg csak annyit lehet, hogy csakugan nem szabad depresszióba merülni; találjátok meg továbbra is a dolgok jobbik oldalát, abból lehet erőt meríteni, s ha sokat nem is jelent, tudjátok, hogy nagypapával együtt veletek vagyunk!

oanita írta...

Kedves "mama"! Ezt az üzenetet , és szívbéli jótanácsot (megerősítést !) kaptam szavaidból: "Tanulni, hogy Mátét lássuk minden helyzetben, ne Máté reflexióját másokban. Tanulni önmérsékletet, humorérzéket, alázatot " (csak kisfiad neve helyére az én kisfiamé,- Levié -kerül..) Köszönöm!

Mama írta...

Klendi mama Kata: Semmit sem mondott még a fül-orr gégész sem. Annyit, hogy most tavasszal sokkal több az ilyen megbetegedés mint átlagban. Reménykedjünk, hogy májusra kevesebb lesz a baci.
Oanita: Nagyon örülök, hogy egymásra találtunk. Megnéztem rögtön Levikét is. Csoda szép ő is. Próbáltam írni is valamit, de elbénáztam valamit.