2010. október 8., péntek

A verseny tovább dúl.

Timakka új jelölttel csapott a húrok közé. Bocs a képzavarért! Ismerjétek meg a Mákvirág ovit!

Új jelöltünk verhetetlen specialitása az embervásár. Eljönnek a spec oviba, válogatnak a jelöltek között, és gyors ítélettel lohasztják le a lelkes szülőket, miszerint egy gyermek nem változik fél év alatt. Már ez a summás kijelentés is sokat sejtett szakmai hozzáértésükről, hozzáállásukról. A szakmai alázatról pedig az árulkodik, hogy nem hajlandóak elfogadni egyetlen valódi szakértő véleményét sem. Átgondolni sem. Próbát tenni sem. Összefoglalva, jönnek , látnak, válogatnak, visszamennek. Ja , és kiosztanak.

Összetehetjük a kezünket, hogy Timakka fia fennakadt a szigorú szűrőn, és alkalmatlannak találtatott, mert így most egy másik integrált oviban vígan beilleszkedve élhet.

Drágáim! Ez nem a mi szégyenünk, nem a gyermekeink szégyene, hanem annak a gyanúsan fejpénz orientált integrációnak nevezett valaminek, ami ma szeretett hazánkban működik.

Na de. Arra gondoltam, hogy ne csak a negatívumokról beszéljünk. Ha valaki tud valóban jól integráló intézményről, pedagógusról emeljük őket egy kicsit a piadesztálra. Meséljünk arról is hogyan és miként oldották meg a kihívást, és miért jó ott gyereknek lenni. Ha akarjátok küldhetitek emailben is pestikriszta kukac té onlájn hu címre. Hátha tanulnak az intézmények ebből is.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Sziasztok!

Régi zugolvasó vagyok. Először is gratulálok a csemetékhez! Másodszor: hoztam egy ovit. XIV.ker. Zöld Lurkók Óvoda. Kezdő integráló, a vezető óvónő szerint "csak ránk húzták" a diagnózist, nem értenek hozzá semmit és való igaz, tudomásom szerint az én fiam az egyetlen SNI. Az óvónők és a dadus viszont tündériek, olyan természetes szeretettel ölelik, puszilják a gyerekeket, hogy minden szülőnek megmelegszik a szíve tőle, használnak képes napirendet, a kisfiam heti két egyéni fejlesztést kap helyben (én még egyszer viszem a koraiba is), felvettek mellé napi 8 órában gyógyped. asszisztenst, az óvónénik pedig járnak már képzésre az autizmus alapítványhoz. Hátránynak mondhatnám, hogy 22-en vannak a csoportban, de a gyermekemnek nincs ezzel problémája, bár elég zaj-érzékeny lett pár hónapja. További hátránynak mondható (ez kerületi specialitás), hogy F84.5 kóddal vesznek fel csak gyereket, tehát nekem ezt át kellett íratnom a bizottsággal, mert a koraiban F84.00-át kapott. Mindent összevetve én nagyon elégedett vagyok, főleg a hozzáállással, volt ugyanis egy előző ovink is, igaz, az csak "sima" óvoda volt, ahová bármikor érkeztem a gyerekért, ült egy szekrény előtt egyedül és nyitott-csukott...Most ül az asztalnál a gyerekekkel és fest(!) vagy kirakózik. Szóval "hozzáértés" nélkül is lehet csodát tenni (még csak most kezdték a képzést), szeretettel. A fiam négy éves múlt, beszél, biztonságosan szoba-és ágytiszta.

Üdv: Gabi