2009. március 5., csütörtök

Zöld Kakas

Hallottatok már a Zöld kakas iskoláról. Ez egy olyan középiskola ahová a máshonnan kibukott, lemaradt gyerekek járnak. Emberséges hangnem, a személyiségük tisztelete és a a magas szakmai háttér teszi lehetővé, hogy ezek a másoknak nem kellett gyerekek befejezhessék a középiskolát és álmaik lehessenek. Hallgattam őket a rádióban és összeszorult a szívem, hogy hát ezek meg milyen helyes gyerekek a rózsaszín kakastaréjuk meg egyéb skrupulusaikkal együtt. És sok helyen mégsem kellettek, nem akartak velük kínlódni, ők voltak a selejt. "Volt akit megvártunk."-mondja az igazgatónő-." Másfél év rehab után jött vissza, akkor már tisztán a herointól.Ma szociológus. " De hány ember legyintett volna, hogy csak egy drogos. Nem lesz az ilyenből semmi. De tényleg, milyenből is nem lesz semmi, és mi is az a semmi ami nem lesz. Ki a valami, vagy mindenki valaki?
Jó hír az integrációról. Kis késéssel, de végre hallottam az engem aggasztó kitételekről is. Az ezt vállaló tanárok magasabb bérezéséről és szakmai háttér megteremtéséről szóltak a hírek. Reménykedjünk, hogy a mostani válság nem húzza keresztbe a számításokat, mert integrálni kell, kéne, de jól kéne.

7 megjegyzés:

anyanya írta...

Iskolát keresek a kis Olinak és mivel a Belvárosban dolgozom, így ott néztem körbe az első körben: Nádor utcai iskolai tele, de átirányítottak a Szt Istvánba, a Szt István nem veheti fel, mert sajátos nevelési igényű, aztán felhívtam a Szemere Ált. iskolát és ők átirányítottak a szomszédjukba a Kormos Istvánba, mondván, hogy nekik még nem volt auti gyerekük. Felhívtam a Kormost és ma megyünk. A Kormosba csak szakértői bizottsági papírral lehet bekerülni, de olyanunk van.
Egyébként még mindig nem értem az integrált oktatás lényegét... Ha az iskolának nincs benne az alapító okiratában, hogy integráló iskola is, akkor nem integrálhat, így marad egy pár iskola, aki integráló és ők integrálják az összes gyereket egy osztályba, ami azt jelenti, hogy egy helyen tobzódik az összes integrálható gyerek, tehát mégsem beszélünk integrálásról.
Ha túl leszek ezen az iskola keresési bulin, akkor elkezdem végre megírni hosszú lélegzetű levelem az ombudsman-nak.

Kata írta...

Szia!
Nekem is van egy autizmussal élő kisfiam, aki a nyáron lesz 3 éves.
Nagyon szeretem a blogodat olvasni, erőt ad! A gyerkőceid meg tünemények!!!:)

Nézd meg ezt a linket. Most találtam!


www. egyenloesely. freeblog. hu

Kata írta...

Szia!
Nekem is van egy autizmussal élő kisfiam, aki a nyáron lesz 3 éves.
Nagyon szeretem a blogodat olvasni, erőt ad! A gyerkőceid meg tünemények!!!:)

Nézd meg ezt a linket. Most találtam!


www. egyenloesely. freeblog. hu

Kata írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Mama írta...

Szia Klendi!
Jó korán diagnosztizálták a fiadat. Ez jó ! Tervezitek az ovit?

Mama írta...

Szia Orsi! Beszéljünk, mert voltak nálunk oktatási szakértők. Kikérdeztem őket suli ügyben. Szívesen osztok infókat.Kitartás és fel a fejjel!!

McPipy írta...

Szia,

Nekem egy autista es egy downos lanyom van,most koltozok haza kulfoldrol es terapeutakent dolgozom.Ha lehet szeretnek egy privi
elerhetoseget kapni a mcpipy@gmail.com cimre.
Koszi: McPipy