2012. január 10., kedd

Bürokrácia, mert rendnek azért lenni kell.

Előljáróban írom, hogy az adminisztráció az én személyes kriptonitom. Mikor még tanítottam, nekem mindig voltak feljegyzéseim a terveimről, ötletekről, de a naplót rém bénán tudtam vezetni. Bizony volt olyan hogy egy hónap után jöttem rá, hogy elfelejtettem beleírni. Pfff..
Épp ezért álltam minap tanácstalanul az ovi ajtajában ahol tacepao hirdeti, hogy a törvénykezés szerint minden otthon ellazsált napról ( ellazsált= eljátszóterezett, kirándult stb) írásos kérelmet kell előre benyújtani az óvoda felé, illetve hogy a szülő csakis egy napot igazolhat.
Aztán igazolást hozzanak ám! szólt utánam az óvó néni aki naponta láthatja a Miciért érkező betegeskedő Bencét. Hozunk._ nyögtem megadóan ( hiszen amikor beteg volt eddig is vittem neki ). Muszáj adminisztrálni. Ezentúl a késéseket is írjuk._ forgatta meg bennem a kést a lelkes pedagógus. Mert ha nem? sziszegtem az agyamban. Megbukik a gyerek a kiscsoportban? Megy a levél a jegyzőhöz? " T. Jegyző Úr! Cs. Máté nagycsoportos óvodás 10 perces reggeli késéseiből igazolatlan órák keletkeztek, így a gyermek sem eleget autókázni sem mesekönyvet nézegetni nem tudott. Kérem a szülők megbüntetését, a törvény szigorát stb... a renitensekre valamint a gyermeket így az oviban ezentúl elhelyezni nem áll módunkban." Ja, hogy máshol a jegyző úr sem tudja, mert valahogy senki sem engedte be a megszentelt falai közé Mátét. Ja, hogy nem úri jókedvemből utazgatok napi 60 kilométert, fizetem a benzint államunk bőkezű támogatását élvezve?
Ti értitek ezt? Szép új világ...

3 megjegyzés:

Marika nagymama írta...

Nem szabad és nem kell mellre szívni! Nem mondhatom, hogy mindez nem probléma, hiszen a pedagógusok meg sem említették volna az egészet, ha biztosan tudnák, hogy senki sem fog a "renddel" foglalkozni, DE: meg tudod mondani, kinek lesz erre ideje és kinek energiája? ...

Mama írta...

Próbálom nem elveszteni a béketűrésemet, hiszen ez valószínűleg nem az óvónénik kútfejéből pattant ki. De az értelmetlen szőrszálhasogató bürokrácia mindíg kiveri nálam a biztosítékot.

Marika nagymama írta...

Igazad van, semmit sem old meg az, ha nyugtatgatlak, hogy szőrszálhasogatásra úgysem lesz ideje senkinek, mert hiszen nem időszűkétől, egyéni jóindulattól, netán egyéb tényezőktől kell függenie annak, hogy a gyerekeinknek méltámyos bánásmódban van része. Csak attól tartok, hogy az ilyenféle dolgok az igazi problémák megoldásától, a megoldáson való munkálkodástól veszik el az időt...