2008. május 30., péntek

Hidegen fújnak a szelek, azok nem jót jelentenek...

Az önkormányzatunkat egyszerűen nem érdekli az ötödik csoport témája. Idén visszautasítottak tizenvalahány gyerkőcöt. Még ezeknek sem tartották érdemlegesnek megnyitni az ötödik csoportot, inkább a hetven gyerekkel halódó iskolát akarják fejleszteni. Máté spéci csoportjának így az esélye majdnem nulla lett.Én jogszabályokat bújok, és szerdán több szülővel ( Norka barátnémmal is) elmegyünk a mi pártunkat fogó alpolgármester asszonyhoz. Annyi már világos, hogy a max csoport létszám törvényileg 25 fő, nálunk 28 gyerek szorong együtt. Körzetes gyerek nem utasítható el. Már csak annak akarok utánajárni, hogy laikus lévén jól értelmeztem-e a szabályokat, és tényleg három éves kortól kell a gyerekeket felvenni. ( Szerintem igen, mivel akkor jár le a GYES. . Nekem így lenne logikus, de lehet, hogy tévedek.) Öt éves kortól mindenesetre mindenkit napi 4 órára oviba kell küldeni, felmentés ez alól is szerezhető. Ha ki is küzdjük az ötödik csoportot, Máté még elutasítható mint sajátos nevelési igényű gyerek. A miénk nem integráló ovi, csak szeretett volna lenni. Én meg vihetem ahová akarom/tudom. Welcome to Hungary!

17 megjegyzés:

anyanya írta...

http://www.kezenfogva.hu/nehagydmagad/

esetleg őket meg lehetne kérdezni, mit lehet ilyenkor tenni.

Mama írta...

Köszi Orsi! Mi csak akövetkező év szeptemberétől jelentkeztünk ( idén nem is vállalták volna Mátét). Reménykedek benne, hogy esetleg Krisztáék úgy fogják látni, hogy nem kell feltétlen integrálónak lennie az ovinak, és erről kapunk is valami papírt. Akkor fel kell venniük, mert addigra öt éves lesz. És reménykedek, hogy most akkora balhé lesz, hogy ha nem is szeptemberre, de amire Máté elindul a T. Képviselőink kénytelenek lesznek lépni valamit. Tervek vannak, csak fáj nekik hogy pénz is kéne rá. Csak a lepukkant suliba akarnak feccolni, pedig oda még a normális cigányok se adják be a srácaikat, mert ahogy mondták ők oda, azok közé a gyerekek közé nem.Láttam őket már a játszón,nincs az a projektor hegy és nyelvi labor ami tompítani tudná őket. Az se biztos, hogy a gyerek haza ér élve a nap után...

norka írta...

Mondasz valamit, mama!
Sőt az összevonás miatt (egy alapítvány a művház, az iskola és az óvoda) az óvodai gyerekek után kapott fejpénz is folyik az iskolának. Brühühühü....

anyanya írta...

Mama,
Krisztáék adnak papírt minden javaslatról, sőt oda telefonálnak ahova kell, sőt konzultálnak az óvonénikkel és te is felhívtad őket időpontért, ha tanácsra van szükséged... :)
Jó is, meg rossz is, hogy 1 év otthon lesz, viszont ha már így alakult, akkor jó lenne, ha Vígh Katihoz tudnátok járni egyéni TEACCH-re, hogy meg legyen nyomva Máté kommunikációilag, meg szociálisan. Ráadásul a TEACCH olyan, amit utána otthon is lehet csinálni, tehát odaadják a feladatokat elvitelre.
Jut eszembe, szeptembertől lesz Early Bird a koraiban, ami egy nagyon jó kis szülő tanfolyam autista gyerekek szüleinek...
Amúgy meg igen jó lenne valamit lépni mindenkinek, mert a kényszerintegráció nem megoldás, különösen nem úgy, hogy még csak most írják a gyógypedagógiai főiskolák számára az autista tananyagot. Amíg tananyag sincs a pedagógusok számára addig, hogy merre meddig integrálunk oly hevesen???

Mama írta...

Eza TEACCH heti hány alkalmat jelent? Esetleg havi szinten mozog? Szeptembertől Bebét is kétszer kell már vinnem az Ilkába, ott vannak még Ágiék is Pomázzal, és autó max 4 napon van, de tán Bebét se kéne halálra terhelni, azzal hogy soha nem alhat akkor és annyit amennyit akar.Most is elég nehezen viselte szegénykém, hogy gyakran épp hogy elaludt fel kellett kelteni és rohanni valahova, amire megérkeztünk ismét bealudt a kocsiban, de megint fel kellett kelteni a kiszálláshoz:(

norka írta...

Csöndben megjegyzem, hogy szerintem HintásÁgi olyansikereket ért el, hogy én nem vinném máshová a helyedben, hacsak nem kifejezetten javasolják. Vagyis akár vinném, de akkor Ágihoz nem. És mivel nekem már van egy óvodásom ősztől, akár szívesen bébiszittelem maéjjel egyéves Bencéd a némileg fiatalabb Tomikával. Gondold át! :)

anyanya írta...

Heti egyszer 1 óra TEACCH van és mindenképp nagyon jó lenne. HintásÁgi szenzoros fejlesztő, Kati meg kommunikációs, szociális, érzelem megfejtős tréninget ad és a kettő együtt kéne, mert két külön területet céloz.

Mama írta...

Köszi Norka!Aranyos vagy s lehet, hogy amint Bebe hajlandó más kezében nem sírógörcsöt kapni még meg is kérlek néha.
Köszi Orsi neked is ! Ez nagyon húzós lesz, de meglátjuk a szeptemberi menetrendet. Bebének csoportosa és külön egyénie lesz szeptembertől. Jó lenne, ha azon a napon amikor úgyis a városban leszünk, át tudnánk jutni a Delejbe is. Olyasmire gondolok, hogy acsopi fél kilenctől vagy fél tíztől lesz, aztán át a srácokkal a Delejbe. Akkor Bebe aznap csak a kocsiban alszik szegénykém,de ez csak egy nap. Ágit és Zsófit már úgy kérhetem ahogy Bebe alszik.

anyanya írta...

Kriszta drága, tudom, hogy nem könnyű és nem azért tudod nehezen összehozni, mert nem bírsz lemondani a heti 3 aerobikról... de azért reméljük, hogy sikerül valahogyan, mert nagyon jó lenne ! :)

Marika nagymama írta...

Hát, messze lévén, nekünk csak a drukkolás marad, hogy kiegyensúlyozódjanak a dolgok, és mindenki megkaphassa (még Kriszti is), amire szüksége van!

Mama írta...

Drága Nagyi!
Még arra is bőven sorkerülhet, hogy a két jeles alkalom között nálatok húzzuk meg magunkat,ha nem egymás után lesz a kettő.Reméljük, hogy befogadtok:)

Marika nagymama írta...

Drágám, ez nem kérdés! Meg leszünk tisztelve! Majd megmondjátok, hogyan rendezzük el a szobát, mit készítsünk előre, hogy alkalmas legyen! Úgy is régóta szeretném átrendezni a töménytelen könyvet és a papírokat, de egyedül nem bírok velük, Barnabás nagypapának ez már nem elég motíváció. De az a lehetőség, hogy gyakrabban láthatunk benneteket, ha jól előkészülünk, biztos, hogy őt is is megmozgatja!
Ebben az egészben, azt hiszem, ez az egyetlen probléma, ami nem probléma!

anyanya írta...

Az jutott még eszembe, hogyha egy gyereknek van diagnózisa egy pszichiátertől, ami által speciális nevelési igényűnek számít, akkor a szakértői bizottsághoz a szülőnek el kell mennie, mert a hivatalos papírt, ami által spec. nev. igényűnek számít az oviban/iskolában ők adják ki. A papírra pedig rá van írva, hogy xy hány főnek számít az ovinak/iskolának. Egy autista pl. 3 főnek számít, ami azt jelenti, hogy a minimum 25 főhöz elég felvenni 9 autista gyereket... Vagy nem így van??? és az integrált csoportok kb. 75 fővel futnak???
Nem tudom, de talán érdemes lenne megnézni, mert akkor nem kell 25 gyerek abba a csoportba!

Mama írta...

Orsinak:
A baj ott van nálunk, hogy van tizenvalahány gyerek akinek nincs hely az oviban. Ezért háboorog mindenki. Képzeld , ha én azt mondom, hogy az én Mátém plusz három gyereket jelent, és ezzel növelem még kettővel a fel nem vett gyerekek számát. Másként, lehet olyan nézet, hogy Máté két gyerek elől elveszi a szűkös helyet.Az integráló ovikban ezért csoportonként egy vagy két gyereket vesznek fel, és ezért nem hetvenötös a létszámuk. Ha ezek a helyek beteltek a közelben, akkor keresnek Máténak pl Cepelen egy befogadó ovit. Ezt sem vagyok köteles elfogadni, de Mici ezzel nincs kint a vízből.

anitasonja írta...

Kedves ,,anyanya,, Te ki vagy?
Olyan igazságot fogalmaztál meg május 31.-én, amilyent én kb. 2 éve, hogy folyamatosan próbálok magyarázni a saját ovimban, de sikertelenül.Számomra komoly lelkiismereti problémát okoz, hogy autista (és egyéb problémákkal küszködő ) gyereket-gyerekeket tettek a csoportomba, akihez EGYÁLTALÁN nem értünk, EGYÁLTALÁN!!!!...ez az erőszakolt integrálás....számomra kudarc ,kudarc hátán, emiatt az életkedvem is lassan elmegy ...és mégis muszáj, mert sajnos ez is egy bizonyos feltétele annak, hogy egyáltalán megmaradjon az intézményünk.....

anyanya írta...

kedves Anitasonja,

én vagyok az orsolya borsói blog anyukája. Nekem is van egy 7,5 autista Bogyóm, meg egy 9 éves másik bonyolultam... szóval mi is küzdjük a dolgokat. Hiába a jóindulatú pedagógus, ha nem tud mit kezdeni egy autista vagy bármilyen más speciális gyerekkel, mert nincs felkészítve rá és nem azért, mert nem akar felkészülni, hanem, mert nem áll módjában erre felkészülni. Így aztán az integráció egy igazi kudarc mindenkinek: a gyereknek, a pedagógusnak és a szülőnek is. És a legdurvább az egészben az, hogy amikor kijelölnek egy iskolát/óvodát a gyereknek, amiről fogalma sincs senkinek hogyan fog beválni a gyerek számára, arra az a megoldás, hogy akkor majd átrakjuk egy másikba (mert egy gyerek csak egy gyerek és annak nem számít semmi sem, rakhatjuk jobbra-balra kényünkre kedvünkre).

Kriszti, aha, szóval nincs is hely, ez még "egyszerűbbé" teszi a kérdést :(
Jó, hogy az ember így ki tudja használni azokat a dolgokat, amik állítólag ingyen és bérmentve járnak...
Én szóltam most a szakértőinél, hogy az oviban nem volt fejlesztés az elmúlt egy évben, csak az ahova én külön elhordtam a gyereket, mire azt a választ kaptam, hogy nem baj, de legalább kapott fejlesztést, mire csak annyit tudtam mondani, hogy de baj, mert nekem ezért sokat kell fizetnem kb. havi 50-60 ezret és egyedülálló vagyok... és igen nem hibáztathatom az ovit, mert honnan szerezen fejlesztőt, ha nincs...

anyanya írta...

találtam egy ilyet az autizmus alapítvány honlapján:
http://www.autizmus.hu/doc/Ovodaiprogram2007.pdf