2007. november 19., hétfő

Rege a csodaszarvasról


A rege ott indul, hogy Máténk kinőtte a decens usánkáját, és télvíz idején a megszokott baseball sapi meg nem tűnt túl praktikusnak. Tehát mit tesz ilyenkor az aggódó szülő? Nyakába veszi a legközelebbi áruházat, hogy felhajtson egy megfelelő téli sapkát. Amíg én teljes lelkesedéssel vetettem bele magamat a sapka kínálatba, addig Máté és édesapja férfiasan elszórakoztak az idétlen sapkák forgatagában. Ugyanis már megadatott a mai modern szülőnek, hogy amennyiben ráúnt volna csemetéje hétköznapi arcára, a gyerekből ripsz-ropsz például zebrát varázsolhat egy megfelelő sitykóval. De árulnak a deviánsabbak kedvéért ördög szarvasat, vagy van a történelem barátoknak viking szarvas fejefedő is. Na, az én édes párosom ezt a történelem pártolósat próbálgatta. Addig még én is vígan röhögtem Mátén, aki szerintem egy kis tehénre, esetleg a Frédi és Béni című múlhatatlan eposz Ökör-kör tagjára hasonlított, amíg a pénztárnál sorban állva, meg nem pillantottam "a" sapkát a mi kosarunk aljában. Mire nagyot hördülve megérdeklődtem életem párjától, hogy most mi komolyan ökörnek öltöztetve fogjuk a gyereket sétáltatni ? Erre az édes büszkén kihúzta magát és felhívta rá a figyelmemet, hogy ez nem ökör, hanam viking harcos (aki megszólalásig hasonlít egy tehénre...), és a gyereknek egyébként is ez tetszik. És valóban, Máté aki utálja lecserélni a ruhadarabjait, egész délután a tehenes-vikinges sipkában parádézott. Amikor megkérdeztem, hogy " Mátéka, mi vagy te? Tehén?", önérzetesen kihúzta magát és azt mondta, hogy "Nem tehén, szarvas!" Azóta is elragadtatással nézegeti magát az új sapkában a tükörbe. Ma meg is sétáltattuk a sapkát az utcán. Máté a híres totemállathoz illő méltósággal vonult végig benne. Amúgy a darab meleg, praktikus a gyerek imádja, tehát most mit kukacoskodjak... Végül is lehet, hogy csak irígykedek.

4 megjegyzés:

Anna írta...

Nagyon mutatós, és nagyon férfias. Átküldtem Borinak, neki is tetszik.

anyanya írta...

Nagyon menő sapi. Nehogy Oli meglássa a képet, mert ő is mindig ugrik az ilyen cuccokra :)

norka írta...

Élőben is cuki, főleg hogy galamb lakik az ökörsapesz alatt. Néha rikoltozik ugyan, de galamb, ezt bizton állíthatom.

Marika nagymama írta...

Ujujuj! A fogyasztói társadalom csapdái...
Nagypapa üzeni, hogy szeretne a tulajdon unokája helyében lenni: ő nem is álmodhatott ilyen csodasityakról (nem is szólva a kényeztetésről...)
Még arra leszek kíváncsi, Hintás Ági mit szól mindezekhez.