2008. június 19., csütörtök

E.R.


Norka barátnémnak eszébejutott, hogy meghívja magához Hintás Ágiékat és minket is. Olyan évzáró gyanánt. Végre jót tudtunk beszélgetni mind. A baj akkor történz amikor Ágiék már hazafele tartottak. A srácok kizúdultak a teraszra és ha jól emlékszem épp befelé tereltük őket, amikor Máté leghátul tanácstalankodva mégis rászánta magát hogy bejön még egy csöppet. A probléma csak az volt, hogy Marci ezt nem látta és jól becsapta maga után a bejárati ajtót aminek a félfájába már Máté belekapaszkodott. ( Egéyz biztos, hogy buta baleset volt, mert Máté a mai napig nem jött rá, hogy hogyan csapódott be az ajtó. Szóval nem látta egymást a két srác.) Egy pillanat alatt lett pánik meg sok vér meg sikítozás. Olyan nagy, hogy még Ágiék is meghallották és visszafordultak. Én teljesen leszerepeltem, mint higgadt hidegvérű anya. A rosszullét kerülgetett mialatt szegény csepp Máté sikított fájdalmában. Rettenetesen messzinek éreztem a kórházat, de még Jánost is aki otthon volt. Éva bekötözte Mátét és nyugtatgatta, én telefonáltam Jánosnak, hogy rohanunk a kórházba, Ági bekapcsolta a cipőmet és berakta Bebét az ülésébe ( még jó, hogy autóval jöttünk). Ezután elrohantunk a kórházba. A János gyereksebészetét Ágiék javaslatára előre értesítettük Máté autizmusáról és sebesüléséről, úgyhogy vártak minket. Rettegtem, hogy mi lesz. Máté akit nem lehet balhé nélkül Laci dokihoz sem bevonszolni, egy fájdalmas beavatkozáson... Jaj! És láss csodát, doktorbácsi elmagyarázta neki, hogy meggyógyítja a kezét. Máté a fájdalomtól persze nagyon sírt, én tartottam a kezemben, de nem dobálta magát, nem kellett hat ember hogy megfékezze, tartotta a sebesült mancsát. Kellett röntgen is a törés kizárására. Ettől is tartottam. Ugye mondanom se kell, nagy gép, idegen hely... Beállították a kezét és úgy hagyta, nem cibálta itt sem, nem rángatta. Elmondták neki mi lesz, és ő kooperált velünk. A doktorbácsit nagyon érdekelte Máté autizmusa, úgyhogy jól kikérdezett a végén bennünket. A végeredmény egy köröm alatti seb, ez vérzett, és egy alul teljesen levált köröm, ami vagy leesik magától vagy le kell szedni. Laci doki szeretné ha az ismerős gyereksebésze venné át innen Mátét. Hétfőn vissza kell mennünk és a kötést leszedik. Hazafelé kapott egy nagy csolit, amit egyszerre tömött a szájába és a vérfoltokat így jőtékonyan bevonta csokoládé foltokkal. Így rögtön barátságosabban nézett ki. Itthon aztán letottyant mellém és gondosan elmagyarázta, hogy neki a kezére csukódott az ajtó, amitől bibije lett és a doktorbácsi meggyógyítja. Majd szemügyrevette a kötését, és megállapította hogy ezt nem szabad piszkálni. Este persze már bosszantotta hogy nem tudja használni a jobb kezét és megpróbált rábeszélni, hogy vegyük le a gézt róla. Ma majd biztos sokat kell neki segíteni a keze miatt.

5 megjegyzés:

Chipie írta...

Jobbulást szegény bogárnak! Készítsd az idegeidet a látványra, a fájdalom hamar elmúlik, de amikor lejön a köröm, az elég randa, én is jártam így a kocsiajtóval, meg szegény lujzi kisujjára én saját kezűleg csíptem rá a babakocsit véletlenül :-( neki is lejött a körme.
Máténak meg gratula hogy ilyen hős volt, ez nem semmi, egy nem autista gyerek is simán ordítógörcsöt kap a kórháztól-röntgentől, amikor gézának kb két és félévesen megultrahangozták a csípőjét, mert egy vírus szövődményeként bicegni kezdett, na akkor hatan fogták le, és még így is gyomorszájon rúgta az egyiket - a beteg lábával :-))) Máté meg ilyen szépen tűrte...klassz.

Marika nagymama írta...

Izgalmasabbak vagytok, mint egy krimi! Barnabás nagypapa a Csongor házi rend (figyelem! ez nem házi rend, hanem érdemrend!) vitézi tagozatát adományozza Máténak (és mamájának)!
KOmolyan: amennyire sajnálom a történteket, annyira örülök annak, ami Máté viselkedéséből kiderült! Gratulálok a szüleinek! Vissza kellene keresni (most nem teszem), mikor jegyezted föl azt az esetet, hogy Máté még nem volt hajlandó a bilit használni, és egyik alkalommal, amikor pisilnie kellett, odavitt Neked egy tiszta pelust. Ezt nagyon fontos jelnek véltem -- most bizonyítva látom, hogy nagyon szépen haladunk. Újfent gratulálok!

norka írta...

Édes kis hős! :) Nagyon ijesztő volt még "kívülállóként is", nemhogy neki és neked! Enyémsrácok is egész délután is csak nyavalyogtak...
Bence meg jött-ment, nézelődött az ülésben a kórházban?

anyanya írta...

Máté egy hős és nagyon ügyes, hogy így közremüködött.
Oli 1 hónapja járt így az egyik lábujjával, de ő magának csinálta, mert az ajtó beragadt és ő nagyobb erővel meghúzta, amitől megindult az ajtó, csak sajna a lábfejét otthagyta.
Én meg olyan jól bírom a vért, hogy általában elájulok, ha meglátom. Tényleg. És ez elég mókás jeleneteket szokott okozni: fogd meg légyszi a kötést, anya egy kicsit lefekszik... :)

Mama írta...

Köszi mindenkinek! Én a vér-sírás kombót nem bírom. Egészségügybe kellet volna elhelyezkednem:))
Norkának: Igen, Bebe megpróbált a váróteremben ülőkkel jó viszonyba keveredeni. Aki csak felépillantott az rögtön kapott egy Bebe mosolyt. Így sikerült szert tennie egysaját tinire, egy tizéves fiúra, és egy anyukára.