2008. június 5., csütörtök

Táblák és versek

Máténk új mániái. Este és egyáltalán bármikor meseként csak versek jöhetnek szóba. Kedvencei Weöres Sándor ritmusosai. Most, hogy tv-t se néz csak verset hallgat nagy előnnyel indul a legintellektuálisabb három éves címért.
Új hóbortja a közlekedési táblák. Nagy gyönyörűséggel forgatja, érintgeti az arcához őket. Persze mindegyiknek más Máté neve van. Így este amikor a gondosan maga köré rendezett gyűjteményéből kint marad az összeomlott nappaliban mondjuk a tissurini, nyerc tábla amit azonnal meg kell keresni, bizony össze kell kapnom magamt, hogy vajon melyik melyik és hová bújt el.

3 megjegyzés:

Marika nagymama írta...

Nagy kár, hogy nem vagyunk ott! Barnabás nagypapának is kedcence Veöres Sándor költészete...
Valahol lemaradtunk: Máté mióta nem néz tévét? Hűtlen lett a kisvakondhoz és a majmokhoz? és milyen közlekedési táblákról van szó? Nagypapa kéri, ha tudsz rá pár percet szakítani -- és teszem hozzá: ha ezek a Máré-féle nevek nemcsak egy napig élnek -- írjál le belőle néhányat, például az említett tissurini, nyérc micsoda. Előre is köszönjük!

norka írta...

Akkor most zseni(ális) vagy nem? Hmm? :)

Mama írta...

Az az érzrésem, hogy minden gyerek szereti a verseket, amíg meg nem tanítanak bennünket arra, hogy a vers egy uncsi, elemezgetni való, holnapra két versszakot a negyvenből féle dolog. Én csak kihasználom a természetes vonzalmat. ( Waldorf suli talán a szemlélete miatt nem utáltatja meg a verseket. Ezen tűnődtem.)
Nagyik:
Máté úgy két, három hónapja nem néz tévét, én meg titkon örülök és nem erőltetem. A Spektrumos korszaka sem volt igazán ideális, mert azért annyira még nem nagy hogy egyedül boldoguljon egy ismeretterjesztő filmmel, én meg nem ülhettem ott egész nap.Inkább olvasunk.
Egyszerű KRESZ táblák a kedvencei. Próbáltam összegyüjteni néhány nevet Pl: Horáró ( esetenként spanyolosan néma hával)- megállni és várakozni tilos.
Nyerc ( biztos a nyércből képezve)- behajtani tilos.
Tissurinni-stop tábla.
Néhány a formája alapján kapta a nevét pl téglalap. A felismerhetők a figuráról neveztettek el pl: biciklis, vonat. De van egy kettő amit szabályosan hív pl: főutvonal.