2007. október 5., péntek

No. már megint eltelt egy hét !

Hát, hogy ez hogy lehet? Nagyon pörgős volt a hetünk. Hétfőn indítottunk egy dupla oltatással. A szinkron oltódó ifjak egész jól viselték a dolgot. Máté annyira el volt foglalva a gigantikus méretű csokijával amit elterelés gyanánt vittem magammal, hogy elfelejtett felháborodni az inzultuson, így talpig csokisan és boldogan távozhattunk. Bebe már 6800gr és 62 cm. Olyan hurkás mint egy tápszer reklám. Délután pedig beloholtunk Gerda iskolájába ismerkedni az új tanárokkal. Ők megismerkedhettek az addigra teljesen kipurcant sírdogáló Bebével, mi meg velük. A benyomások mindkét diplomáciai oldalon pozitívak voltak. Az iskola témakörről majd késöbb még írok.
Kedden fejlesztő. Máté először a szokásos formáját hozta, de aztán rábukkant három állatkára a földön, és végre visszaszerezte régi, jó önmagát. A foglalkozás békével zajlott, a dévényezés pedig Bebe hőbörgésével. De azután elvonulhattunk végre a parkba. ÉÉÉÉS nagyiék is kijöttek. Míg Máté nagyapázott a játszótéren , én nagymamázhattam a padon, Bebe pedig jót aludt a kocsijában. Mindannyian remekül éreztük magunkat. Máté még puszit is osztott nagymamának, és jól megsétáltatta a rábízott nagypapát. Képek holnap következnek.
Szerdán Anytejes Világnap révén elindultunk ünnepelni a védőnénink által összehozott ünnepségre, és hogy Nóriékkal is összefussunk egy kicsit ott. Éltem a gyanúval, hogy Máténak nem fog ez az ünnepség dolog annyira tetszeni. Hát igen távol jártam az igazságtól. Nem nem tetszett neki, egyenesen utálta még a gondolatát is az egész felhajtásnak. Így a felemelő ünnepségre már be se jutottunk, mert olyan hangerővel tiltakozott a világnap ellen, hogy leginkább egy tápszergyár lefizetett alkalmazottjának is tűnhetett. ( De lehet, hogy csak az apja érdekeit védendő, nem akarta hogy édesanyja piros rózsát kapjon minden idők legsármosabb gyerekorvosától.)Ugyanezt tette a gyógyszertárban is ahova alternatív programként betértünk. Aztán kipihentük a sok protestálást a játszón. A napot a Nóriék által utánunk szállított piros lufi mentette meg.
Csütörtökön hajnalok hajnalán indultunk Máté diagnosztizálására, és rögtön két kolosszális dugóba ragadtunk be. Máté pont azt tette amit gondoltam. Miután a két szimpatikus doktornő betereltek bennünket egy vizsgálóba, Máténál elszakadt a cérna, és jó fél órát ordítva követelte a távozásunkat. Egy zsemlével sikerült nehezen lecsendesítenem. Rávenni semmire nem tudták, így határozottan kidomborult a probléma lényege. Azt és akkor csinálja amikor ő úgy gondolja, hogy ezt szeretné tenni. A diagnózis a nekünk feltett kérdésekből kerekedett ki. Magasan funkcionáló autizmus. Jövőre fejlesztés után újra megnézik mire jutottunk. Én reménykedek a fejlődésben, mert még magától is produkál egy lassú tempót. Mindenkit nagyon érdekelt, hogy hogy bírkózunk meg a dupla kihívással.

9 megjegyzés:

norka írta...

Még ha csak dupla kihívás lenne: de hát van ott még két nagy gyerek, háztartás, munka, család, rokonság, könyvet is kéne olvasni, blogot írni, pihenni, szórakozni....
:)
Meg fel kéne menni a Nóráékhoz egy grillpartira. Mikor is?

Mama írta...

Azt hittem ti jöttök le. De semmi esetre sem állnék Peti szédítő művészete útjába, mert az nekünk olyan jóóóó. Visszakaptam a muffinos könyvem . úgyhogy bárhogy is lesz muffin az lesz. Ja, és a jövő szombat?? Naa?

anyanya írta...

itt válaszolok:
1. hivlak
2. Gallai dokinéni jófej szerintem is , ezért nem háborgok náluk azon, hogy miért nem merült fel a dolog anno...
3. Gerda - megértem, hogy elgondolkodtak ezen. A lány autisták mások. Küldöm Neked majd a (most kölcsönben van, de amint visszakaptam) "Férfiak, nők és a szélsőséges férfiagy" cimű könyvet. A könyv maga is nagyon jó, ráadásul nagyon könnyen is emészthető, de a nagy ász a végén a teszt arról, hogy milyen agyad van, rendszerező, vagy értelmező és mér egy autizmus "hajlamot" is. Hozzáteszem, én mindegyik tesztben az aspergeri autisták közt végeztem, amin nem is lepődtem meg. Végre magyarázatot kaptam arra, honnan erednek a problémáim. Gyerekkoromban, kamaszkoromban épp ugyanolyan komplikált voltam, mint Gerda. És most is az vagyok...

anyanya írta...

bocs, nem értelmező, hanem érzelmi agy....

norka írta...

anyanya, ez engem is érdekelne! :)
vannak egyébként női autisták? bocs, de nekem nagyon távoli a téma.

grill, jövő szombat: akár jó is lehet! egyeztetünk, oké?

na megyünk frühstückölni, aztán lehet, hogy lemászok a játszótérre a csibészekkel.

anyanya írta...

szia Nóra,
igen vannak. Régóta van egy saját teóriám a női autistákról, mely szerint azért van több fiú autista diagnosztizálva, mert ők eleve férfiaggyal vannak ellátva. Egy normál férfiember ugye eleve nem a szocializáció királya, értve itt, hogy nehezen nyit mások felé, nem cseveg csacsog stb. Mig egy nő, a női agyával egy könnyebben szocializálodó lény. A női autisták, amellett, hogy nehezükre esik azért, de a női agyukkal meg tudják könnyebben tanulni az alapvető szocializációs szabályokat, és lényegében igényűk is van rá, tehát könnyebben beépülnek, igy nincsenek igazándiból diagnosztizálva. Ez a könyv pont ezt feszegeti és alá is támasztja az én kis saját filozófiámat erről kérdésről. :)
Amugy meg van egy olyan vállfaja is az autizmusnak, amit ugy hivnak Rett szindróma. Nagyon súlyos állapot, normál csecsemő fejlődés után, elkezdi az összes képességét elvesziteni, és a végére szinte teljesen leépül. Rett szindrómások, csak lányok lehetnek...
Persze, persze Te is olvasd el a könyvet, Kriszti szól, ha már nála van. És van egy másik könyvem is, ami érdekes (ez is kölcsön valakinél, de küldöm, amint visszakaptam), Donna Williams önéletrajzi irása. D.W.-t felnőtt korában diagnosztizálták autizmussal.

Orsi

Marika nagymama írta...

Megerősítem: nagyon jó volt a játszótéren!
Máté egyénisége már megmutatkozott eddig is; jó, hogy mód van a fejlesztésre. Nehéz lesz idővel győzni inden feladatot (az erőtökben bízom).
Ismeretlenül is köszönöm Orsinak, amit leírt Olivérről, abból sok dolgot meg lehetett érteni.
Kérlek, velünk is osszátok meg a szakirodalmat! Nem a könyveket kérem, csak mondjátok meg a szerzőket, címeket, hadd járjak utánuk magam is.

anyanya írta...

Marika nagymama,
A Tony Attwood: Különös gyerekek (Kalauz az Asperger szindrómához), elsőnek, a legjobb olvasmány. Én nem olyan régen még a fókuszban szereztem be, de szerintem a bookline (www.bookline.hu) interneten keresztül is árulja. Ez a könyvem is kölcsönben van sajna, az ovónéniknél, és reménykedem, hogy egyszer elolvassák...
Üdvözlettel:
Orsi

Marika nagymama írta...

Köszönöm szépen!