2008. január 25., péntek

A szarvas füvet eszik


Máté mostanában az állatvilág táplálkozási szokásaiban merült el. Gerdát azzal sokkolta a napokban, hogy amikor este Geri kijelentette, hogy "Máté, a medve mézet eszik." Máté egy lapos pillantással helyreigazította " ...meg madár tojást,meg halat, meg málnát, meg szedret."Most az emberszabású majmok a
leg legek

azezamajomacsimpánz,ezamajomagorilla,ezamajomazorángután.
Útirányt is váltottunk a legnagyobb örömömre. Mostanában az erdőben sétálunk keresztmamáék felé. Az egyik ilyen csavargásunk alatt Máté elfáradva lehuppant egy erdei pihenőnél és elgondolkodva kijelentette, hogy " A szarvas füvet eszik." Azzal, nosza tépett is magának néhány szálat és elrágcsálta.
Azon tűnődtem, hogy valamelyik internetes portálon néhány kismama azon siránkozott, hogy mennyire ingerszegény a vidéki élet és ők aztán soha nem költöznének ki a fővárosból. Persze nem vagyunk mind ugyanolyanok , de nekem a városi élet valahogy az ingerszegényebb. És gyanítom hogy Máté is osztozik ezen véleményemben. A Nagyok szerint javíthatatlan falusi vagyok. Biztos a paraszti génjeim...

2 megjegyzés:

Marika nagymama írta...

Remek Mátéság ez is!
A városi népek kevéssé ismerik és valahogy nem tanulják meg becsülni a természetet, természetes ingereket. -- Nehezen felejthető bosszúságomra szolgált egykor, amikor Jánossal és apjával Eresztvényben nyaraltunk, egy este tábortüzet rendezett az üdülő. Hatalmas fáktól körülvett tisztáson pattogott a tűz, mögöttünk az erdő, apró neszekkel, illatos volt a gyep, pirult a szalonna, hihetetlen hangulatos volt az egész. János kihozta a furulyáját, és elkezdett rajta játszani valami népdalt, egyszerű dallamot, tisztán, szépen. Három perc múltán az egyik fiatalasszony bekapcsolta a táskarádióját, hogy harsogjon a divatos tánczene, mert enélkül nem érezte magát otthonosan. Vajon ennek a fiatalasszonynak a kisfia mit fog észrevenni és tudni a természet "ingereiről"?

Mama írta...

Bizony, bizony. De ki tudja, talán neki lesz lelki szeme az ilyesmire.Minket sokat vittek kirándulni, nagyika meg a telekre, ahol most jobban belegondolva a veteményesen, egy hintán és a macsekokon kívül nem sok gyerek szórakozás adódott. De soha nem unatkoztam.Pedig minden nap kint voltunk reggeltől estig. Én is locsoltam, ültettem. fára másztam meg ilyesmi. Amióta az eszemet tudom, mindig vidéken akartam élni.